torsdag 14 augusti 2008

Nytt pyssel på gång...

Är ledig i några veckor nu, fram tills skolan börjar närmare bestämmt. Och vad passar då bättre att göra, när vädret nu är som det är och tid är det enda man har gått om (pengarna kommer inte fören den 25:e), än att pyssla och kreativisera?

Svaret är: Det finns ingenting som då passar bättre att göra...

Många pysselprojekt på gång men ingenting färdigt. Ni ska trots det få en liten inblick i vad som pågår hemma hos mig.

Jag har börjat samla på tändsticksaskar. Planen är att samla så många så att varje pärlsort får sin ask. Hur låter det? Finessen med det är att de då får plats i mitt syskrin, det gör de inte där de nu förvaras.




En rosenlåda, ska det bli. Vet inte riktigt vad jag ska ha i lådan bara. Någon som har en idé om vad man skulle kunna lägga i lådan?


Det här är mina nya kompisar. Jag har alltid velat skriva en barnbok och det här kan eventuellt vara ett litet första steg mot den drömmen. Om det inte blir en bok så kan det ju i alla fall bli en liten berättelse att berätta för barnen, eller vad tycker ni. Första steget är ju i vilket fall som helst att skapa karaktärer och det är det jag nu har påbörjat. Tre stycken har det blivit än så länge och jag tror att jag börjar lära känna dem lite. Men, innan jag tar och berättar mer om dem, vill jag ha hjälp av er! Vad ser ni när ni tittar på dem? Vad är de för typer egentligen? Vilka är deras mest framträdande egenskaper?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka underbara kompisar! :-) Härligt! Dock är min inspiration i botten nu, så jag kommer inte att hjälpa dig med karaktärsdragen. Just nu i alla fall. :-)

Kram,

Anna-Mari

Anonym sa...

Jag funderar på om de går under samlingsnamnet "busknasingar"... Vad tror du om det? Ser de inte lite busknasiga ut?

Kramn

Kristina sa...

Haha, dom är undrebara! Alla ser busiga ut, men den rosa ser lättskrämd ut... den lila våghalsig, och den blå nöjd och trygg. KRAM på dig.

Anonym sa...

gud vad fräckt och fint du målar. vilken talang du har!!!